Tekst napisany jest fajnym, ni to prostym, ni to ciężkim stylem. Czytając, miałem wrażenie, że poświęciłeś trochę czasu na poprawę swojego opowiadania, nim wysłałeś je do FZ. Za to plus, bowiem samokrytyka i samodoskonalenie się to wielki dar. Znalazłem parę (według mnie oczywiście) potknięć interpunkcyjnych, ale nie znam się na tym zanadto, toteż nawet się ich nie czepiam.
Nie podoba mi się jednak czerpanie ze schematów, jakie znamy z innych powieści. Znów smok, znów gobliny itd. Oczywiście, można poniekąd opierać na tym swoją pracę, ale warto też dodać coś od siebie. A tutaj mamy znowu - bogaty smok, nikt go nie lubi i wszyscy, gdyby tylko mogli, uwaliliby go na każdym kroku. Szczerze mówiąc, nie rozumiem też celu, w jakim Adel przybył do owej groty? Bo to jest dla mnie taka logiczna sprzeczność - skoro bandę wieśniaków zarąbał jednym zionięciem, to po cóż mu bodyguard na jednego zbója? Mam nadzieje, że rozumiesz o co mi chodzi.
Uśmiercenie wszystkich, to też zabieg bardzo ryzykowny. Wieśniacy nijak mają się do fabuły, nic do niej nie wnoszą. Przybywają i zostają spaleni. W filmie taka scena byłaby może widowiskowa, lecz dla czytelnika jest to dość "irytujący przerywnik". Mogłeś także bardziej opisać zbójów, bowiem są oni w twoim opowiadaniu dość istotnymi postaciami.
Czasami też podajesz zbyt wiele nazw, które niczemu nie służą. Rozumiem, gdybyś w jakiś sposób rozwinął opisane wątki i postacie, ale wiadomość o śmierci TEGO, którego zabił TEN, który z kolei był STĄD, są trochę zbędne. To tylko moje odczucie, toteż nie bierz tego do siebie.
Ogólnie bardzo podobał mi się styl i jestem miło zaskoczony, mimo pewnej schematyczności.
Dziękuję za opinię, wszelkie uwagi wziąłem sobie już do serca i postaram się, żeby następne opowiadanie było na wyższym poziomie. Choć osobiście wydaje mi się, że piszę bardzo nierówno i trochę za mało, żeby czynić szybkie postępy (ale doba nie jest z gumy).